Ekonomi

Türkiye, Texworld Evolution Paris Fuarı’na 97 Firmayla Katıldı

Avrupa’nın önde gelen hazır giyim, kumaş, aksesuar ve moda fuarlarından Texworld Evolution Paris’e Türkiye, 97 firmayla katıldı.

Avrupa’nın giyim ve aksesuar üreticilerinin en önemli fuarlarından biri olan Texworld Paris bugün kapılarını açtı. 7 Şubat’ta sona erecek olan fuar, dünyanın dört bir yanından dokuma, moda, kumaş, konut dokuma ve deri gibi bölümlerden çok sayıda alıcı ve profesyoneli ağırlıyor.

Fuara bu yıl 97 Türk firması katılırken, Türkiye 19 ülke arasında en fazla katılımcıya sahip ikinci ülke oldu. Paris Expo Porte de Versailles Stand Merkezinde 3 gün boyunca düzenlenen fuarı binlerce profesyonel ziyaretçinin ziyaret etmesi bekleniyor.

Dünyadaki kumaş ve aksesuar sektörünün buluşma noktalarından Texworld Evolution Paris’in Türkiye Milli Katılım organizasyonu, İstanbul Ticaret Odası (İTO) tarafından düzenleniyor. Bu alanda 76 firma tanıtımını yaparken, fuara 21 firma da bizzat katılıyor.

“Türk şirketleri yenilikçi üretim uzmanlıklarını küresel alıcılarla sergiliyor”

İTO Başkanı Şekib Avdagiç, fuar kapsamında yaptığı açıklamada, Texworld Paris’in yılda iki kez moda sektöründen binlerce katılımcıyı Paris’te buluşturduğunu söyledi.

Türkiye’nin moda sektörünün en önemli tedarik noktaları arasında yer aldığını belirten Avdagiç, “Tekstilde Türk modası yükselişte. Türk firmalarının en yaratıcı ve kaliteli çalışmalarını geniş ürün yelpazesiyle sunmalarından memnuniyet duyuyoruz. Paris.” söz konusu.

Türkiye’nin tekstil ve hammaddeleri ihracatının 2023 yılında 11,6 milyar dolar olacağını hatırlatan Avdagiç, “Tekstil ve hammaddeleri ihracatımızda 27 AB ülkesinin payı yüzde 40’a yakın. Tekstilde ilk üç pazarımız İtalya, Almanya ve Amerika.” bilgiyi verdi.

Texworld Paris’in moda bölümünde Avrupa’nın önemli vitrinleri arasında yer aldığına işaret eden Avdagiç, “Tekstil ve hazır giyim sektörünün değer zincirinde yer alan Türk firmaları, Avrupa moda sektöründe önemli bir rol oynuyor. Katıldığımız fuar bugün de bu rolünün altını çiziyor. Hem İTO’nun, hem ulusal hem de bireysel olarak fuara katılan Türk firmaları, yenilikçi üretim uzmanlıklarını, ilkbahar-yaz 2025 koleksiyonlarını geliştirmek isteyen küresel alıcılara sergiliyor.” dedi.

“Devam edemeyenler yarıştan çekilecek”

İTO Başkanı Avdagiç, her sektörde olduğu gibi tekstil ve hazır giyim sektörlerinde de markalaşmanın önemli olduğunu belirtti.

İhracatçı için tek çıkış yolunun markalaşma ve katma değerli üretim olduğuna dikkat çeken Avdagiç, şöyle konuştu:

“Bizi en çok gururlandıran unsur, şirketlerimizin katma değer üretme yeteneğidir. Tüm kapasitemizi bu stratejiye yönlendireceğiz. Lojistik yeteneklerimizi devreye sokarak, ülkemize nitelikli yatırım çekmeye odaklanmalıyız. Çünkü en çok İçinde bulunduğumuz yüzyılın değerli özelliği sürekli yenilik, her zaman ileri teknoloji, her zaman yeni tasarımdır. Buna ayak uyduramayanlar yarıştan çıkar da dahildir. Son yıllarda dünyada yeşil tasarım anlayışı ön plana çıkmıştır. Yeşil tasarım bize dokumada ve tüm departmanlarda sürdürülebilirliği sağlayacak bir bakış açısı kazandırıyor. Yeşil tasarım ilkelerini uygulamayı seçen firmalar, israfı azaltmanın, kaynakları yeniden kullanmanın, iş ve malzemeleri geri dönüştürmenin yollarını buluyor. “Bulabilirler.”

“(Tekstil ihracatındaki düşüş) Maç devam ediyor, bu bir günlük bir olay değil, uzun vadeli bir strateji”

Tekstil ihracatındaki düşüşe işaret eden Avdagiç, “Ocak ayında da bir kayıp var. Bu bir yerde duracak. İhracatın diğer unsurları da ihracatçı lehine dönmeli.” söz konusu.

Kızıldeniz’deki gerilimin özellikle tedarik kaynağı olarak Çin ve Uzakdoğu’ya öncelik veren firmalar için sorun oluşturduğunu belirten Avdagiç, bugüne kadar kalite, performans ve üretim açısından çok iyi performans sergileyen Türk firmalarının bir kez daha hatırlandığını kaydetti.

Avdagiç, Türk ihracatçısının maliyet baskısını hissetmeye devam ettiğinin altını çizerek, “Emek yoğun bölümlerde maliyetlerimiz rakiplerimize göre daha yüksek. Bu bir gerçek ve bunu dikkate alarak daha kaliteli, katma değeri yüksek, çevreye duyarlı üretim yapmalıyız. dost canlısı ve teknolojik ürünler. Avrupa’nın en iyisi.” Odak noktası geri dönüşümdür. Yeni düzenlemeler de geliyor. Rakiplerimiz bu süreçlere uyum sağlıyor ama maç devam ediyor, bu bir günlük bir olay değil, uzun vadeli bir strateji. Üreticilerimiz tüketim noktasına yakınlığını da dikkate alarak avantajlarını savunmaya devam edecek. Bu uluslararası fuarlar hem rakiplerini görebilecekleri bir yer, “Müşteri beklentilerinin karşılanması açısından önemli bir platform” dedi.

kumlu-ajans.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu